Er det i år, du skal starte et samarbejde op med et SEO bureau?


Vi går snart ind i industriferien. Det betyder bl.a., at skolerne, gymnasierne og de højere læreanstalter holder lukket. Men ude i erhvervslivet har man simpelthen ikke råd til at lukke produktionsapparater ned i store dele af juli måned, selvom de fleste lønmodtagere ønsker at holde ferie i uge 28, 29, 30 og 31. 

Men ejer du f.eks. en webshop, lukker den selvfølgelig ikke ned henover sommerferien. I stedet for kan du drosle lidt ned og prioritere andre ting end logistiske eller administrative opgaver – det kunne f.eks. være din webshops online tilstedeværelse? 

For hvordan ser det egentlig ud med dine landingssiders organiske placeringer i Googles søgeresultater? Hvis du f.eks. har en webshop, som sælger møbler, ønsker du selvfølgelig at komme frem som den øverste – eller blandt de øverste – i SERP (Search Engine Results Page) på relevante søgeord. Det kunne f.eks. være på lidt generiske søgeord som: spiseborde, sofaborde, spisebordsstole mv. Eller det kunne være mere long tail søgeord som: billige møbler, retro møbler eller lignende. Ønsker du hjælp til dette, kan du med fordel tage kontakt til et SEO bureau, som kan hjælpe.

Det kan et SEO bureau hjælpe med 

Hvis der aldrig er arbejdet med SEO før på din hjemmeside, er der rigeligt at gå i gang med. Først og fremmest skal der være styr på alt det tekniske på din hjemmeside. Er der nogle 404-sider, der skal laves? Dvs. er der en slags blind vej, hvor den besøgende ikke bliver ført videre til den korrekte URL? Og er der evt. lavet korrekte 301-redirects, så den besøgende korrekt bliver viderestillet til en anden side end det link, som vedkommende klikker på. Generelt skal hjemmesiden også være brugervenlig, og det skal være nemt for den besøgende at købe de givne produkter/tjenesteydelser, der sælges.

Derudover skal der selvfølgelig arbejdes med on-page-tekster på hjemmesiden. Det er nemlig vigtigt, at der er gode SEO-tekster til kategorisiderne. Når Google, med jævne mellemrum, gennemgår trillioner af sider på nettet, og indekserer hjemmesiderne, holder den bl.a. øje med, om søgeordene indgår i title tag, H1- og H2-overskrifter samt søgeordene i selve teksterne mv. Men det er udelukkende Google selv, der ved præcist, hvordan indekseringsprocessen foregår.