IT support

Sådan satte vi vores IT drift på autopilot


Opstart af virksomheder kan ofte kræve meget fokus og energi. Som ny iværksætter kan det være svært af finde hoved og hale i, hvor netop denne energi skal fokuseres. Et er at sørge for den interne kommunikation og systemer fungerer, noget helt andet er at levere et godt slutprodukt til kunden.

Mange vælger naturligvis at fokusere deres tid hvor denne bør fokuseres – nemlig hos kunden. Problemet med dette er dog, at vi ikke altid har nok tid til, ligeledes at bakse med det bagvedliggende. Et godt eksempel kan være udfordringer med IT. Når internettet driller, når printeren ikke fungerer eller når vores PC mangler opdateringer, så tager dette nemlig vores dyrebare tid.

I enkelte tilfælde kan problemerne løses, men oftest vil det tage timer og endeløse frustrationer, at få styr på dette. I takt med at virksomheden forhåbentlig vokser, så vil nye arbejdsstationer, et kraftigt netværk og mere komplekse IT opgaver kræve mere erfaren IT Support. Her kan det være en god idé, at overveje outsourcing af IT support.

Løsningen på problemet – effektiv IT support

Du kan naturligvis vælge at ansætte en fast IT supporter i din virksomhed. På den måde har du altid løsningen ved hånden, hvilket kan være en fordel – men ligeledes er dyrt for mange små virksomheder.

Et godt alternativ kan være tilknytningen af en virksomhed, som fast IT support partner. På den måde kan du opsætte en skræddersyet IT support erhverv aftale, hvilket i mange tilfælde vil være langt billigere, end at bruge din egen tid, taget fra kunderne.  Et godt eksempel på en god IT support aftale, kan være aftalen omkring fast månedlig IT support, baseret på det nødvendige antal timer, den enkelte virksomhed har behov for. Alternativt kan der benyttes en traditionel timebetaling, hvilket dog vil koste en smule mere.

Mange nyere virksomheder er ofte bange for udgifter, hvorfor de forsøger at løse alle problemer selv. Det kan være fint i starten, men på et tidspunkt vil tiden ofte være bedre brugt på nye kunder eller udførsel af værdiskabende arbejde. Spørgsmålet omkring udgifter kontra indkomst og outsourcing bør altså dreje sig om, hvorvidt i har råd til at lade være?